Surfcamp, Pink Ladies, Toga party and…..ohja essay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoey Planjer - WaarBenJij.nu Surfcamp, Pink Ladies, Toga party and…..ohja essay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoey Planjer - WaarBenJij.nu

Surfcamp, Pink Ladies, Toga party and…..ohja essay

Door: ZoeyPlanjer

Blijf op de hoogte en volg Zoey

25 Maart 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,
Nadat mijn mailbox vol zat met mailtjes of ik nog wel leefde, dacht ik dat het maar weer eens tijd werd voor een blog. Dus hier komt ie!

Vorige maand (woow ja vorige maand alweer) ben ik met Maartje haar huis op surfcamp geweest. We moesten eerst 5 uur rijden voordat we op de kamp locatie, Crescent Head, aankwamen. Die 5 uur lijken lang, maar niet als je in een partybus zit. De bus chauffeur was naast chauffeur (70 % of the drive I’m looking at the road, 30 % at…) ook toergids, surfleraar en entertainer. Verder mocht er gewoon gedronken, gezongen en gedanst worden. Aan het einde van de reis kon je zelfs ‘’busdiven’’. Bij aankomst werden we meteen verwelkomd met een kampvuur en gezellige surfdudes. Maar omdat we de dag erna om 7.30 op moesten, zijn we allemaal snel onze bedjes in gedoken. Zaterdag hebben we twee keer 2 uur gesurft en met behulp van de leraren kon iedereen aan het einde van de dag wel een golfje pakken. Maartje, Willemijn en ik waren niet uit het water te krijgen! Ik hoop dat ik dan ook snel nog eens een surfboard kan huren. Zaterdagavond was een groot strandfeest en doordat we allemaal toch wel moe waren van het surfen, stegen de wijntjes erg snel naar ons hoofd. Maar zondag stonden we ondanks de hoofdpijn en de haaien (gespot door de andere surfgroep) toch weer mooi op onze planken! Verder was de omgeving spectaculair, we hadden het strand helemaal voor ons alleen en we hadden ook nog eens super mooi weer. Op het terrein van het kamp hebben we ook nog wilde walibi’s en paarden gezien! In ieder geval een weekend om nooit te vergeten.

Zaterdag 05 maart was het hoogte punt van Mardi Gras in Sydney. Mardi Gras is een twee weken durend festival. Op zaterdag was er een gayparade zoals die in Amsterdam ook elk jaar is. En ik ben wel wat gekkigheid gewend maar bij deze parade viel mijn mond toch af en toe open! We waren met een hele groep verkleed (Toch een beetje carnaval in Australië) en hebben op een van de grootste straten van Sydney naar de optocht gekeken. Alle soorten en maten mensen liepen mee, van politieagent tot dragqueen. Erg gezellig dus!

Verder heb ik ook mijn eerste Toga Party in de Ubar meegemaakt. De Ubar is een bar op de campus en elke donderdag is er een themafeest. We hebben een beetje een vaste groep mensen waar we dingen mee ondernemen. Zo is er ook 1 keer per week een BBQ met iedereen uit de straat. En afgelopen weekend zijn we met zijn alle op stap geweest in The Rocks.
Ook ben ik met Maartje en een paar huisgenootjes naar een super hippe club, The Ivy, geweest! We mochten gratis naar het VIP gedeelte, en wat voor een VIP gedeelte! We zaten gewoon op het dak, skyline van Sydney, met zwembad, lounge, DJ en cocktails (voelde een beetje als Gossip Girl)! Niet iets waar ik elke week uit zou willen maar wel heel leuk om een keertje mee te maken en vooral erg leuk om al die ‘’overdressed’’ mensen te bekijken.

Het weer was hier de afgelopen week echt verschrikkelijk. Het regende aan een stuk door er waren weer een aantal gebieden ondergelopen. Gelukkig is sinds gister het zonnetje weer terug, daar wordt iedereen toch weer vrolijk van! Misschien kan ik dit weekend nog een paar zonnestralen op het strand mee pakken. Twee weekenden geleden heb ik een wandeling van Coogee naar Bondi gemaakt. Onderweg loop je dan langs een aantal mooi stranden en ook een aantal natuur zwembaden. Verder kwamen we ook langs een mooie begraafplaats, pal naast de rosten en de zee. Als het moet, dan maar daar zullen ze wel gedacht hebben!
Ik had er speciaal voor gezorgd dat we de wandeling op Bondi Beach zouden eindigen omdat er voor het eerst in 20 jaar een surfcompetentie dat weekend plaats vond. Helaas waren de golven niet zo goed die dag maar het was toch leuk om te zien. Bondi Rescue is ook erg populair daar.

Naast alle leuke uitstapjes ben ik vooral druk met studeren. Ik heb al 3 essays en 3 quizzes moeten maken. De quizzes heb ik een keer foutloos en twee keer 9 uit 10 goed gemaakt en over de essays heb ik ook wel een goed gevoel. Ze helpen je hier goed op weg en ze zijn erg duidelijk in wat ze van je verwachten, daar houd ik wel van. Ook doe ik mee aan een speciaal programma voor studenten aan de universiteit hier, namelijk ‘’The Global Leadership Program’’. Iedere week worden er seminars van 3 uur gegeven en ik moet er 10 goed afsluiten. Ik mag zelf kiezen welke seminars ik wil doen, tot nu heb ik 1 over complexity of leadership en eentje over Me Inc (zelf- promotie) gevolgd. Volgende week volg ik er een over cross culture understanding en eentje over de crisis in Libië. De seminars worden door mensen uit het vakgebied gegeven en tot nu toe ben ik er heel enthousiast over. Als ik ze goed afrond, krijg ik een officieel certificaat voor je CV en een notitie op mijn diploma. Dus dat is ook mooi meegenomen. De docenten zijn hier heel aardig en er is hier helemaal geen sprake van hiërarchie, iedereen gaat heel informeel met elkaar om. Soms maken ze ook grapjes. ‘’ Has the EU a common language? No? Yes they have! It’s bad English. En ik was natuurlijk de enige Europeaan in dat college. Gelukkig was het maar een grapje want ze zeggen hier vaak dat ze bij mij geen accent horen, alleen een Amerikaans accent(als compliment??).

Voor de rest probeer ik elke dag te zwemmen en 2 keer per week hard te lopen. Tot nu toe gaat dat wel goed en je kunt hier ook naar hele mooie plekken joggen. Had ik al verteld dat we een eigen zwembad, jacuzzi en sauna hebben?hihi…

Ik wil iedereen nog bedanken voor de super leuke reactie, mailtjes en kaartjes! Hopelijk komt mijn volgende blog wat sneller want zonder dagboek zou ik allang niet meer weten wat ik allemaal heb gedaan. Ik moet me af en toe nog even knijpen om te beseffen dat dit allemaal echt is en dat ik mezelf gelukkig mag prijzen.
Er komen nog wat tripjes naar de Blue Mountains, Hunter Valley en de omgeving van Sydney aan dus genoeg om te vertellen.


Liefs,

Zoey


  • 24 Maart 2011 - 14:34

    Lot:

    Jeeuujjj, eindelijk weer een verhaal!! Super leuk Zoey!! Ik ga je vnv mailen! XXX

  • 24 Maart 2011 - 15:15

    Els:

    Wow Zoey, dat klinkt supergaaf! Hoe lang mag je nog? X

  • 24 Maart 2011 - 15:52

    Cindy:

    Zoey wat een verhalen weer! De foto's zien er ook fantastisch uit! Dat festival lijkt me een hele belevenis!
    Gelukkig zijn jullie zelf niet getroffen door de natuur-ramp!

    Liefs

  • 24 Maart 2011 - 17:20

    Marthe:

    Ahhhhh wat een leuk verhaaltje!!! Lieffie je ziet er goed uit op de foto's!! Is er nog iets dat je mist daar? Dan stuur ik snel een pakketje.

    Kussssss

  • 24 Maart 2011 - 21:01

    Nina:

    Zoetje! Het klinkt allemaal echt super gaaf! Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag! Kusjes

  • 24 Maart 2011 - 22:11

    Maartje:

    Zoeeey wat een leuk verhaal!! Goed begin van mijn stage dag!

  • 25 Maart 2011 - 08:45

    Laura:

    Hee meid!! Super leuk om te lezen en te zien dat je het daar zo naar je zin hebt!! Je ziet er ook erg goed uit! Veel plezier nog daar!!

    Liefs, Ros

  • 25 Maart 2011 - 17:20

    Ine:

    lieve zoey

    ben bij je mama die lekker voor mij heeft gekookt en ondertussen heb ik het blog gelezen geweldig ! fijn dat het zogoed met je gaat heel veel liefs van ine en robert

  • 26 Maart 2011 - 10:34

    Loeka:

    LIEFIEEEEE!joepieeee eindelijk weer een verhaal!Maar dat wij zo lang hebben moeten wachten, is alleen maar een goed teken!Ik kom naar je toe hihi xxxxjes

  • 26 Maart 2011 - 13:52

    Hansje,Gropa,Tiny:

    Ha Zoey,
    Ik heb net je reisverslag aan Gropa enTiny die hier vandaag zijn voorgelezen. We hebben erg genoten van je verhaal. Hier is alles goed en saai in vergelijking bij jouw leventje nu.
    We gaan zo kijken bij de hockeywedstrijden van Nina en Raoul. Doen ze daar ook aan hockey?
    Vandaag met Raoul naar open dag in Utrecht geweest. Hu. Je moet hem volgend jaar het Utrechtse leven maar eens laten zien.
    Tot snel maar weer, Veel plezier en pas goed op jezelf,
    liefs Tiny, Gropa en Hansjhe

  • 26 Maart 2011 - 21:26

    JPMCQ:

    Zoey,

    wederom genoten van je verslag!

    Knuffels vaan us.

  • 27 Maart 2011 - 08:12

    Mama En Richard:

    Dag lieve moppie,

    Wat een leuke verhalen en foto's.
    We zijn wel blij dat de teller van de dagen aan het dalen is want we missen je hier wel hoor!!!!!
    We zijn blij dat je het zo fijn hebt en geniet er maar van!
    Neem je een walibi mee als vriendje voor Lukkie en Yumi?

    Veel liefs en knuffels van Richard, Esther en de beestjes.

  • 27 Maart 2011 - 08:45

    Roger:

    leuk jij geniet daar en wij hier van je leuke verhaal geniet er maar van want het is om voor je het weet.
    en tussen alles door lees ik ook nog dat je tijd hebt om te studeren knap hoor groeten

  • 27 Maart 2011 - 11:39

    Gropa En Tiny:

    Lieve meid,
    Wat een leuke "blog" met fantastische belevenissen, ja het is een heel byzonder land (werelddeel), dat heb ik 60 jaar geleden al ervaren en leuk dat jij dat nu ook meemaakt. Fijn dat het goed met je studie gaat, je begrijpt dat ik dat het belahgrijkste vind, hoewel geniet maar met volle teugen van deze tijd.
    Veel liefs en kussen,
    Gropa en Tiny

  • 27 Maart 2011 - 13:06

    Jette:

    He Zoey, wat een super leuk verhaal heb je weer! Fijn dat het zo leuk is allemaal, veel liefs!!

  • 28 Maart 2011 - 06:05

    Daisy:

    Jaaaaaaa Sie lebt noch, Sie lebt noch, Sie lebt noch :)

    Leuk om te lezen sjats :) Have fun!

    Poen!

  • 29 Maart 2011 - 05:12

    :

    haha ik had je verhaal nog niet gelezen voordat ik de mijne had gepost, maar ze lijken soms wel verdacht veel op elkaar hihi!

  • 06 April 2011 - 19:10

    Ellen & Nico:

    Hoi lieve Zoey,
    't heeft even geduurd met reageren maar ook wij hebben 't ontzettend druk met werken, werken... en werken maar we vinden 't superleuk om jouw verhalen te lezen en wachten met smart op jouw nieuwe avonturen (met foto's aub!) Dikke kus van Nico en Ellen

  • 25 April 2011 - 12:06

    Ensjke:

    Lieve Zoey, met plezier je blog nog ns gelezen en zie dat ik geen reactie had geplaatst; was natuurlijk helemaal onder de indruk van je avonturen en vol verwachting klopt mijn hart naar je verhalen van de afgelopen maand....... Ben trots op je... en ook een beetje jaloers hoor. Knuffel van Gioia en mij. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoey

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 21299

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Down Under!

Landen bezocht: