Living in the jungle! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoey Planjer - WaarBenJij.nu Living in the jungle! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zoey Planjer - WaarBenJij.nu

Living in the jungle!

Door: ZoeyPlanjer

Blijf op de hoogte en volg Zoey

11 Februari 2011 | Australië, Sydney

Even een update uit het mooie Sydney, ik zit nu gewoon lekker buiten op de campus.
Maandag avond begon mijn grote avontuur vanaf Brussel vliegveld. Na een paar grote krokodillentranen mocht ik al snel het vliegtuig in. Na 25 uur kwam ik op woensdagochtend 7.30 uur in Sydney aan!Ik had super geluk want op de een of andere manier liep ik langs een vliegveld medewerker die me een paar vragen stelde en me toen een groene stempel gaf waardoor ik meteen naar buiten mocht ipv met alle bagage door de scan etc! De universiteit had vervoer geregeld, met 6 andere studenten werd ik door een erge grappige chauffeur naar de campus gebracht. Maar eerst moesten we toch wel een beetje van Sydney zien dus meneer ging tijdens spitsuur een citytour geven. Erg fijn met een jetlag en te weinig slaap. Gelukkig mocht ik voorin zitten want ‘’Dutch girls are great, I almost married on!’’ Hamer Simpson (op TomTom) wees ons de weg, ik was zo moe dat ik pas na een kwartier door had dat we aan de andere kant van de weg reden en ik op de chauffeurs plaats zat (oeps)! Maar we mochten wel meteen Harbour Bridge en the Opera House bewonderen.
Rond 13.00 uur(ja die citytour duurde 3 uur) kwam ik aan in mijn accommodatie voor de komende 5 maanden. Een Chinees meisje genaamd Miao (Mel) gaf mij meteen een warm welkom en mijn kamergenootje (Brianne uit California) kwam later op de dag ook thuis. Het eerste wat Brianne vroeg; Do you drink? Do you like to party? Haha dus ik heb het erg getroffen met haar, ze vraagt ook aan iedereen ‘’Do you wanna hang out at our place’’?
S’middags ben ik met Corine (uit Utrecht) naar de campus gelopen en naar het super grote winkelcentrum met te veel eetzaakjes. De Woolworth(soort Albert Heijn) is echt aan de overkant van onze straat en tot 12.00 uur s’nachts open, erg fijn. Het enige nadeel is dat alles ontzettend duur is (een gewoon pak koffie 10 dollar)!
Brianne had s’avonds Fajita’s met verse Holly quacamolly gemaakt en onder het genot van een rode Lindemans hebben we in de tuin gezellig zitten kletsen. We hebben een heel mooi huisje. Samen met Brianne heb ik een en suite badkamer en 2 andere meisjes delen de andere badkamer met bad.
Gisteren (donderdag) was ik om 8.00 uur klaar wakker en zijn Brianne, Corine en ik naar de campus gegaan voor een informatie meeting, helaas was deze alleen voor post graduates maar we mochten wel naar de free pizza lunch komen. Daar hebben we allerlei mensen uit Duitsland, US, Zweden, België en Italië ontmoet en werden we meteen uitgenodigd voor een Beer Pong Party op de campus. De campus is zo mooi en het is zo groen hier!Het voelt alsof je in een super groot bos loopt maar dan ben je dus gewoon op de campus. En er lopen hier echt de meest rare vogels rond(echte vogels) die ook hele rare geluiden maken! Zoals wilde papegaaien bijvoorbeeld. Ondanks de hitte is het hier goed vertoeven, ik zie mezelf al in het gras studeren.
Na de lunch hebben we de trein naar Central Sydney genomen en zijn we op Bondi Beach geweest. Het strand was mooi, maar niet wat ik er van had verwacht. Het was helemaal niet druk (heerlijk) en er waren totaal geen toeristische winkeltjes oid. De golven waren heel sterk en er waren veel surfdudes. Na 2 uurtjes zonnen en zwemmen zijn we naar Bondi Junction gegaan om met Maartje in een pub te gaan eten (beer and steak 6 dollars)!
Rond 21.00 uur hebben we de trein weer terug naar de campus genomen.
Vandaag ga ik wat dingetjes uitzoeken om internet op mijn kamer te krijgen (schijnt erg duur te zijn en moet je allemaal zelf aansluiten) en naar het winkelcentrum om wat spulletjes voor het huis te kopen. We hebben namelijk maar 2 borden en geen glazen!
S’middags misschien even het zwembad bij ons huisje uitproberen!
Dus al met al heb ik het heel erg naar mijn zin en ben ik nog niet heel erg ‘’homesick’’ geweest (ik heb nog niet hoeven huilen hoor jongens =D)!
Nu weten jullie een beetje hoe ik de komende 5 maanden leef. Volgende keer hopelijk een iets minder lange update en hopelijk heb ik dan al veel van Sydney mogen zien!
Liefs
PS. Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en smsjes! Dat doet me echt goed dus vooral blijven doen =D!!!!
Mijn adres hier:
Zoey Planjer
010/188 Balaclava Rd
Marsfield NSW 2122
Telefoonnummer Australië: 0487327112
Ik kan niet echt vaak terug smsen want dat is rete duur maar als jullie willen smsen, kunnen jullie dat het beste op mijn Nederlandse nummer doen!Dat kost niemand extra.

  • 11 Februari 2011 - 02:05

    Maartje:

    Zoey, i like your story! See you tonight?

  • 11 Februari 2011 - 02:05

    Maartje:

    Zoey, i like your story! See you tonight?

  • 11 Februari 2011 - 03:08

    Lot:

    liefje <3
    het klinkt helemaal super en gewoon holly holly met lindemans, sounds just like amsterdam/utrecht maar dan op een ander continent :) enjoy lieverd en ik ga snel skype voor je installeren zodat we kunnen bellen (heet dat dan ook bellen? ik ben zo'n digibeet..)

    Dikke kus vanuit een koud en regenachtig nederland (fijn he ;))

  • 11 Februari 2011 - 06:37

    Dees & Bart:

    Hey "mate", fijn dat het je zo goed bevalt. Bij het zien van de foto's komen al herinneringen terug toen wij daar waren (wij willen ook!). Sydney is "a great place to hang out" en dat moet je dan ook maar doen voordat het studeren begint.

    greetz,

    Dees & Bart

  • 11 Februari 2011 - 09:55

    Ielse:

    hoe gaat het daar hier goed fijn om telezen dat je veilig bent aangekomen geniet er maar lekker van en maak er een leuke en leerzamen tijd van ik hou je verder goed in de gatten via deze site geniet vooral van het lekker weer want hier regent het alweer.
    leuke foto's en volgens mij ook a; genoeg nieuwe vrienden gemaakt
    groetjes dikke knuffel ielse en de rest van de familie

  • 11 Februari 2011 - 10:35

    Marthe:

    He zoeffie,
    Wat goed dat het allemaal al ze goed bevalt! Jullie huisje ziet er echt relax uit. Leuk al die foto's meer meer meer haha.
    kuss

  • 11 Februari 2011 - 11:12

    Wieleke:

    Oh god, hello sunshine, hello green campus, hello Sydney :D!!
    Gaat helemaal goed komen dus...geniet lieverd! En ik spreek je snel weer op skype :)!

    x

  • 11 Februari 2011 - 11:35

    Anne:

    omg zoey het is zoooooo leuk jullie verhalen en die fotos te lezen.
    jaloerrsss oook ziet er mega mooi uit, hier lekker regenachtig ;)
    ik ga ook snel skype installeren!!!
    have to tell you a looott.

    i love youuuu, xxxx

  • 11 Februari 2011 - 14:57

    Gropa En Tiny:

    Lieve schat,
    Wat een prachtig verslag van je reis en eerste dagen in Sydney, wat heerlijk dat je het zo goed getroffen hebt en je het naar je zin hebt.
    Ik heb net per skype met mama contact gehad, zij is ook zeer enthousiast over je verslag en heel erg blij dat je gelukkig bent.
    Heel veel zoentjes,
    Gropa en Tiny

  • 11 Februari 2011 - 15:30

    Loeka:

    Lieve Zoeffie, wat heeeerlijk!ik zie alles helemaal voor me haha!En wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!Maareuh, volgende keer hopelijk een minder lange update?!Ik hoop op een nog langer verslag hihi...sjattepup geniet nog maar fijn en we skype!!!Dikke kusjes!

  • 11 Februari 2011 - 15:44

    Martje:

    Dat klinkt echt leuk allemaal! Dus je voelt je al best thuis daar? Hoop het!
    Enne.. Ik wil je niet lastigvallen met studiedingen uit Nederland maar de cijfers van PT staan erop ;) xx

  • 11 Februari 2011 - 16:23

    Chiaar:

    Wauw zoef this sounds very very very nice! :D je huisje ziet er trouwens ook echt super leuk uit! En fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! gaat goedkomen daar!! Zorg maar snel weer voor een update en mooie foto's want het ziet er echt heel cool uit allemaal! Dikkekus uit het regenachtige zuiden boeeee :(

  • 11 Februari 2011 - 16:42

    Jette:

    Lieve Zoey,
    wauw het klinkt echt super allemaal! Fijn dat je het ook goed getroffen hebt met je roommate en die foto's zien er ook goed uit!

    Heel veel plezier nog, ben benieuwd naar je verhalen de komende tijd:)!

    Liefs

  • 11 Februari 2011 - 18:00

    Daniëlle:

    Hoi Zoey,

    Ben een collegaatje van mam. Misschien kan je mij nog herinneren.

    Hoorde van haar over jouw avontuur dat je aangaat in Sydney en dat je een log erover bijhoud. Daardoor dat ik een nu kijkje neem en een berichtje achterlaat.

    Behalve dat ik jou veel succes met jouw avontuur wil wensen wens ik jou ook een leuke en mooie tijd. Geniet ervan want deze kans is maar zeldzaam.

    Zal mam in deze lange en soms moeilijke tijd steunen want ze is een lieve vrouw die er ook altijd voor mij is.

    Groeten!

  • 11 Februari 2011 - 20:38

    Ensjke:

    Liefie, blij voor jou, volg je op de voet; enne schrijven..... xange

  • 12 Februari 2011 - 17:31

    Blitzmen:

    niceeeeee zoeiiiiiiiii!! ziet er echt fantastisch uit daar, geniet er van! (L)

  • 13 Februari 2011 - 08:23

    Cindy:

    Lieve zoe! wat een gaaf verhaal! En de foto's geven al een goede indruk! jij gaat het daar echt heel leuk krijgen!
    Campus ziet er ook mooi en verzorgd uit, en een fantistische kamergenoot die van stappen en feesten houd:)

    Liefs

  • 14 Februari 2011 - 12:13

    Renée :

    zoey, het klinkt echt allemaal geweldig daar! ik ga je verslagjes zeker bij houden! heel veel plezier daar! dikke kus xxx

  • 14 Februari 2011 - 15:54

    Gina:

    leuke foto's (lekker weer!!) en verslag, Zoey. je hebt het er zo te zien goed getroffen! lfs!

  • 14 Februari 2011 - 17:48

    Roger:

    lieve Zoey ik heb het verslag gelezen en moet opletten dat ik niet reislustig wordt heel leuk geschreven en blijf maar schrijven ik wens je een hele leuke en spannende tijd en ik blijf het volgen

  • 16 Februari 2011 - 19:09

    Tante Fien:

    ha sjat leuk verslag en mooie foto s .ben blij dat je t leuk hebt maak er maar n mooie tijd van daar waar je met plezier aan terug denkt !liefs en knuffels van ons kus

  • 17 Februari 2011 - 10:07

    JPMCQ:

    Lieve Zoey,

    leuk verslag en leuke eerste foto's. Je hebt het er wel getroffen zo te zien :)

    We blijven je volgen!

    Gr en knuffels,

    JP, Mascha, Celvin & Quintin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoey

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 21309

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Down Under!

Landen bezocht: